Bestyrelse, mødereferater, vedtægter mm

Kulturnattens bestyrelse 2023/2024


  • Formand: Oliver Streich, tlf 50502464 oliverstreich@gmail.com
  • Næstformand: Jakob Holm jako5600@gmail.com
  • Sekretær: Leif Schou, Biblioteket, tlf 72538209 lscho@fmk.dk
  • Kassér: Adam Bjerrum, Musikskolen, tlf 30360330 miamb@fmk.dk
  • Ida Marianne Grundahl, Musikforeningen  idamariannegrundahl@gmail.com
  • Torben Krebs, Faaborg Kirke Torbenkrebs@gmail.com
  • Christian Streich, tlf 20342430 christian@streich.dk 
  • Suppl. Vibeke Beckett vibeke@beckett.dk
  • Suppl. Kai Hansen, Klokketårnet  kai@tokai.dk
  • Revisor Jørgen 1953bergman@gmail.com



----------------------------------------------------------------------------------------


Konstituerende møde d. 25.10.23

Mødedeltagere: Oliver, Leif, Christian, Adam, Jakob, Torben, Vibeke, Marianne, Kai


  • Introrunde
  • Roller skal dannes og besættes. Formand, næstformand, sekretær, kassér:
    • Formand: Oliver oliverstreich@gmail.com
    • Næstformand: Jakob jako5600@gmail.com
    • Sekretær: Leif lscho@fmk.dk
    • Kassér: Adam miamb@fmk.dk
    • Christian Streich christian@streich.dk 
    • Marianne idamariannegrundahl@gmail.com
    • Torben Torbenkrebs@gmail.com
    • Suppl. Vibeke vibeke@beckett.dk
    • Suppl. Kai kai@tokai.dk
    • Revisor Jørgen 1953bergmann@gmail.com




------------------------------------

Referat generalforsamling Foreningen Faaborg Kulturnat

11.10.2023


  1. Valg af dirigent
    • Oliver er udpeget
  2. Valg af referent
    • Leif er udpeget
  3. Bestyrelsens beretning
    • Fng. formand Christian fortæller om bestyrelsens arbejde op til kulturnatten og viser billeder fra selve natten.
  4. Aflæggelse af regnskab
    • Balanceret og div. udfordringer forklaret.
  5. Valg af bestyrelse. Den siddende bestyrelse anbefaler syv bestyrelsesmedlemmer, og to suppleanter.

På valg:

-Mettemarie Bjerregaard genopstiller ikke

Ikke på valg:

-Michael Adam Møller

-Leif Schou

-Oliver Streich

-Christian Streich


Ida Marianne Grundahl stiller

Torben Krebs stiller

Jakob Holm stiller

Vibeke Becket stiller som suppleant

Vi finder selv en anden suppleant, alle er valgt

Vi finder en dato til konstituering.


  1. Fastsættelse af kontingent, hidtil:
    • Privatpersoner 50kr.
    • Frivillige foreninger 200kr.
    • Institutioner 500kr.
    • Spørgsmål, hvad får man for de 50 kr. som personligt medlem? 
    • Var det bedre at kalde det støttemedlem? Mobilisere på selve natten, på facebook.
    • Det bør være et krav at være medlem for at deltage som forening.
    • Vi fastholder beløbene og ændrer navn til støttemedlem.
  2. Valg af revisorer
    • Vibeke vil spørge sig omkring, bestyrelsen finder ud af det.
  3. Indkomne forslag
  4. Eventuelt
    • Der har været noget der hedder korfestival, det eksisterer ikke mere. Det kunne lægges sammen med kulturnatten. Det kunne foregå i kirken. Der foreslås at lave en arbejdsgruppe der tager den videre.


Evaluering

  • Vi starter med en intro runde
  • Anbefaling at arrangementer er små/korte. En lang biograffilm vil ikke fungere, da der er mange ting man skal nå at opleve.
  • Åbne butikker, er det ok? Er det i vejen? Det hører sig ikke rigtigt til. Restauranterne høster virkelig den aften, de burde bidrage til f.eks. scenen på torvet. Signe Pardorf ville gerne tage opgaven sidste år - men glemte det. Lave et tiltag hvor man som restauratør kan vise at man støtter?
  • Alle er enige om at 2023 var en sucess, større og bedre end sidste år - igen.


------------------

Evalueringsmøde og generalforsamling

på Byskolen/ Grønnegade 40, onsdag den 11. oktober 2023 - kl. 16.00-17.30


Vi håber, I alle vil være med igen: Den 7. juni 2024


Vi fra bestyrelsen er meget taknemmelige for jeres engagement for at få endnu en Kulturnat

til at blive en realitet. Vi oplevede, at den var en succes, og at der var oplevelser for alle

rundt om i Faaborg. Det blev præcis, som vi kunne tænke os.


Nu er vi så småt begyndt at planlægge kommende Kulturnat og vi håber, I vil være med igen

og måske rækker ud og trækker endnu flere frivillige kræfter med ind i projektet.

Bestyrelsen har brug for en ny formand og en udvidelse af bestyrelsen til 7 personer, for at

kunne skabe/udvikle de kommende kulturnætter. Hvis ikke der er tilstrækkelig med stillere til

at kunne konstituere en fungerende bestyrelse, henstilles til generalforsamlingen, at

foreningen opløses.


Vi håber, at I alle har lyst til at komme og deltage. Spred gerne budskabet.

De bedste hilsner; Oliver, Christian, Leif, Adam & Mettemarie


Dagsorden

1. Valg af dirigent

2. Bestyrelsens beretning

3. Aflæggelse af regnskab

4. Valg af bestyrelse. Den siddende bestyrelse anbefaler syv bestyrelsesmedlemmer,

og to suppleanter.

På valg:

-Mettemarie Bjerregaard genopstiller ikke

-Christian Streich genopstiller

Ikke på valg:

-Michael Adam Møller

-Leif Schou

-Oliver Streich

5. Fastsættelse af kontingent

6. Valg af revisorer

7. Indkomne forslag

8. Eventuelt


----------------------------------------------------------------------------




Vedtægter for foreningen Faaborg Kulturnat


Formål
Det er foreningens formål, som udgangspunkt en gang årligt, at organisere og afholde Faaborg Kulturnat, i samarbejde med byens kulturaktive som skaber indholdet. Det er væsentligt for foreningens formål, at sikre en positiv udvikling af kulturnatten og at dette sker i aktiv kontakt med byens kulturaktive.


Hjemsted
Foreningen Faaborg Kulturnat hører hjemme og afholder sine aktiviteter i Faaborg by.

Optagelsesbetingelser
Man kan blive personlige medlem, foreningsmedlem, institutions medlem.
Enhver der har positiv interesse i en aktiv Kulturnat i Faaborg kan søge medlemskab og optages.
Eksklusion: Bestyrelsen, generalforsamlingen eller begge kan have eksklusionsret. Bestyrelsen beslutter efter konstitueringen kriterier for eksklusion.


Kontingent
Fastsættes af den nytiltrådte bestyrelse.

Generalforsamling
Foreningen Faaborg Kulturnat afholder generalforsamling én gang årligt, umiddelbart efter afholdelsen af årets kulturnat. Bestyrelsen sætter dagsorden og alle medlemmer har stemmeret efter gældende regler. Disse fastsættes i detaljer, efter bestyrelsen er tiltrådt.
Den første generalforsamling beslutter bestyrelsens størrelse som dog skal bestå af et ulige antal medlemmer.
Den valgte bestyrelse konstituerer sig selv. Hvor følgende poster skal besættes: formand, næstformand, kasserer, sekretær.
Desuden skal der vælges to suppleanter samt to revisorer.


Regnskab
Der føres regnskab over foreningens aktiviteter efter gældende regler. Regnskabet fremlægges til godkendelse på årlig generalforsamling.


Opløsning af foreningen
Bestyrelsen kan henstille til generalforsamlingen, at foreningen opløses. Dette vil kun være relevant hvis der ikke længere er et eksistensgrundlag for foreningen af to årsager: Enten hvis kulturnatten mister opbakning og relevans for byen, eller hvis ikke der er tilstrækkelig med stillere til at kunne konstituere en fungerende bestyrelse.
Ved opløsningen går foreningens midler til gavn for kulturelle aktiviteter i Faaborg by.


Vedtaget ved den Stiftende generalforsamling den 13. oktober 2022